Netflix, Disney, Max vor avea un concurent major în Europa

Getting your Trinity Audio player ready...

Tubi, serviciul de streaming gratuit susținut de reclame și deținut de Fox, a lansat oficial platforma sa în Marea Britanie, marcând cea mai importantă extindere internațională de până acum. Cu o ofertă impresionantă de peste 20.000 de filme și episoade TV disponibile la cerere, Tubi aduce conținut de la giganți precum Disney, Lionsgate, NBCUniversal și Sony Pictures, alături de producțiile sale originale, Tubi Originals, anunță revistra Variety.

„În afara Americii de Nord, aceasta este o realizare majoră”, a declarat Anjali Sud, CEO Tubi, pentru Variety, înainte de lansare.

Extinderea în Marea Britanie, anunțată anul trecut odată cu angajarea lui David Salmon, fost executiv la Endeavor, ca șef al operațiunilor internaționale, vine într-un moment de creștere spectaculoasă pentru Tubi. În luna mai, platforma a înregistrat cea mai vizionată lună din istoria sa, conform Nielsen, cu o creștere de 46% față de anul anterior și o audiență medie de 1 milion de spectatori. Tubi a depășit Disney+, Peacock, Max și Paramount+, și se situează imediat după YouTube în categoria serviciilor de streaming gratuit susținute de reclame.

Lansarea în Marea Britanie include o colecție de filme de zece ori mai mare decât cea oferită de alți radiodifuzori, cu peste 100 de titluri premium Bollywood, mai mult de 100 de titluri premium Nollywood și un catalog bogat de filme de artă. Tubi va aduce și conținut „ciudat, minunat și colorat” care a avut succes în SUA, inclusiv producțiile originale Tubi Originals, cum ar fi „Slay”, un film de groază cu vampiri drag queen, și seria de reality show „House of Heat”, în care creatorii de conținut de pe OnlyFans se mută împreună pentru a-și dezvolta afacerile online.

Deși Tubi a mai încercat anterior să pătrundă pe piața britanică, retragerea din 2018 a fost cauzată de regulamentele stricte GDPR ale UE. După Brexit, regulamentele GDPR nu se mai aplică în Marea Britanie, permițând astfel Tubi să se conformeze și să lanseze oficial serviciul.

„Au existat încercări de a intra pe piața britanică în trecut, dar niciodată într-un mod complet angajat și oficial”, a spus Sud. „Am depus mult efort pentru a ne asigura că respectăm toate reglementările, inclusiv GDPR, și, cel mai important, avem o ofertă robustă de care credem că este nevoie. Aceasta este prima noastră încercare oficială și credem că va fi un succes.”

Pentru a sprijini lansarea în Marea Britanie, Tubi va lansa o campanie publicitară în luna iulie, care vizează prejudecățile din lumea divertismentului, încurajând oamenii să „vizioneze ceea ce doresc cu adevărat să vizioneze” și nu neapărat conținutul considerat de elită.

Lansarea oficială a Tubi în Marea Britanie reprezintă un pas major în expansiunea internațională a platformei, aducând un conținut variat și accesibil unui public diversificat, care a fost, până acum, neglijat de ecosistemul tradițional de streaming.